Dit is de tweede aflevering van de documentaire over de Superwind windgenerator. Voor degenen die het hebben gemist, na de stormen in februari heeft onze windmolen de geest gegeven. Pas toen we in het water lagen, konden we de zaak demonteren. Een grondige renovatie bleek noodzakelijk. Net voordat we vertrekken, is de gereviseerde windmolen weer retour. Maar dit ging niet vanzelf.
Zowel Dennis van Rob Wink in Moordrecht als de producent van Superwind in Duitsland deden hun uiterste best om de windgenerator te herstellen van de stormschade en weer op tijd terug te sturen naar Nederland. Dat lukt. Afgelopen woensdag kregen we bericht dat het pakket was verzonden. Volgens UPS zou het donderdag worden afgeleverd.
Superwind terug naar het verdeelcentrum
Met een licht gevoel van euforie kijken we uit naar de komst van de vernieuwde Superwind. Helaas. Aan het einde van de dag krijgen we van de transporteur bericht dat de adressering niet juist zou zijn. Het pakket is teruggestuurd naar het verdeelcentrum van UPS in Utrecht.
Klantenservice en chatservice
Op de website van UPS ontdekken we een telefoonnummer. Iets na zes uur proberen we contact te leggen met de klachtenservice. Jammer, maar daar gaat om precies 18.00 uur het licht uit. Morgenochtend om 08.00 uur zijn we de eersten. De geautomatiseerde chatservice biedt geen uitkomst en met de e-mail die we versturen wordt in de avond- en nachturen natuurlijk ook niets gedaan.
Adressering onjuist
Na een wat onrustige nacht nemen we de volgende ochtend om iets na acht uur contact op met de klantenservice. Een lief klinkend meisje staat ons te woord. Zij vertelt dat de adressering op het pakket niet juist is; het huisnummer ontbreekt.
Als we haar de juiste gegevens verstrekken, horen we dat het pakket op zijn vroegst volgende week maandag of dinsdag zal worden afgeleverd. Jammer, maar dan zijn we al onderweg.
Kunnen we het pakket dan niet in Utrecht ophalen? Dat blijkt wel te kunnen, maar niet op zaterdag. Bovendien bestaat altijd nog de kans dat we het niet meekrijgen. Een alternatief bezorgadres in Sneek dan maar. Daar komen we toch langs en dan kunnen we het wel ophalen of laten brengen.
Pakbon met de juiste gegevens
Hiermee lijkt de zaak afgedaan, maar wat schets onze verbazing als de volgende morgen de bel gaat en er een vriendelijke bezorger van UPS voor de deur staat. Of het pakket niet te zwaar is, want hij wil het best even naar binnen brengen.
Eerlijk gezegd zijn we met stomheid geslagen. Zeker als we zien dat er keurig een pakbon met de juiste adresgegevens op het pakket is bevestigd. Hoezo een onjuist adres beste bezorger van een dag eerder.
Hoewel we een beetje opzien tegen de montage van de Superwind, blijkt het allemaal mee te vallen. Binnen een uur zijn we klaar. Nu maar wachten op wind zodat we de windgenerator in actie kunnen zien. Even later draait onze vertrouwde windgenerator weer als vanouds.
Geef een reactie